Hybridní způsob práce na vzestupu

Tzv. Hybridní model práce je aktuálně na vzestupu a těší se velké oblibě zvláště u určitých profesních odvětvích, a to jak ze strany zaměstnanců, tak i ze strany zaměstnavatelů. Tento flexibilní systém umožňuje jednak rafinované spojení práce klasicky v kanceláři, jednak práci z pohodlí domova a v případě některých profesí, například jako jsou IT specialisté a programátoři, spojení práce třeba z „druhého konce světa“.

AdobeStock_238254938

Zaměstnanci si oblíbili flexibilitu

S návratem do běžného života po celosvětové pandemii si mnozí zvykli na práci z domu, a dnes shledávají zaměstnanci i zaměstnavatelé v hybridním modelu celou řadu benefitů. Jedním z nich je flexibilita, díky níž mohou zaměstnanci pracovat z kanceláře i domova a samotní zaměstnavatelé se díky umožnění tohoto modelu práce stávají atraktivnější pro jejich budoucí zaměstnance. Zároveň díky flexibilnějšímu uspořádání pracovního dne mohou zaměstnanci lépe skloubit osobní a pracovní život. Vedle flexibility je další výhodou určitá dávka autonomie, přičemž zaměstnanci nabývají většího pocitu zodpovědnosti, jelikož mají často větší kontrolu nad svým vlastním pracovním prostředím.
 

Motivuje a zvyšuje produktivitu

Ruku v ruce s pojmem hybridní způsob práce jde i hybridní pracovní prostředí, které se tak stává u mnoha profesí vyhledávaným trendem, a především zvyšuje efektivitu práce a v nemalé míře je i jako takové velkým motivačním faktorem pro samotné zaměstnance.!
 

Kanceláře jako důležitý prostředek socializace

Co však tento trend hybridního způsobu práce znamená pro majitele a pronajímatele kanceláří? Především jde o přizpůsobení flexibility vlastních prostor tak, aby odpovídaly hybridnímu způsobu práce, kdy zaměstnanci do kanceláří chodí často z důvodů socializace a navazování kontaktů. Určité situace jsou jednodušší vyřešit s kolegy osobně než přes virtuální platformy, a pro mnohé má izolace na "home office" i mentální dopad, kdy jim chybí lidský kontakt. Znamená to tedy upravit kanceláře tak, aby vznikly prostory pro neformální kontakty s kolegy a otevřené kanceláře. Naopak se tímto snižuje potřeba velkých konferenčních místností a množství soukromých pracovních míst.

Pro mnohé firmy se tak nynější kancelářské prostory stávají naddimenzovanými a z ekonomického hlediska bude logické je zredukovat.

Potřebujete poradit s optimalizací kancelářských prostor? Bezplatně vám pomůžeme a navrhneme optimální možnosti včetně podnájmu.