Brno má další část okruhu s estakádou za 2,3 miliardy

V neděli 18. srpna ráno se první řidiči projeli po nové, 1 249 metrů dlouhé části velkého městského okruhu mezi Husovickým tunelem a Rokytovou ulicí. Součástí této stavby je i estakáda na dvacetimetrových pilířích. Jednalo se o stavebně náročnou akci, jejíž součástí jsou velké mosty přes Tomkovo náměstí, řeku Svitavu a více než půl kilometru dlouhá estakáda přes maloměřické seřaďovací nádraží.

rsd-stavba-okruh-brno-estkada

Nová část výrazně odlehčuje dopravně přetíženým ulicím Svatoplukově a Rokytově. Uleví se tak městským částem Brno-sever, Židenice a Maloměřice, kudy proudila tranzitní doprava. Výrazně se tak zlepší dopravní dostupnost administrativních center v severní části Brna.

Bohužel ve směru od Svitav nová trasa dovede řidiče pouze před kopec, kde se nachází sídliště Vinohrady. Estakáda nyní elegantně vede směrem k Vinohradům, kde však končí. Právě pod sídlištěm by měl na nový úsek navázat 1,5 kilometru dlouhý tunel, který by měl řidičům po dokončení umožnit pohodlný průjezd od dálnice D1 směrem na Svitavy. Ředitelství silnic a dálnic již vybralo zhotovitele průzkumné štoly, jejíž realizace za 725 milionů korun přinese zásadní informace pro správnou výstavbu tunelu. Pokud vše půjde podle plánu, řidiči by tudy mohli projet v roce 2032.

Foto: ŘSD

autor článku: Mgr. Jan DufekKomerce